מהו BDSM

BDSM - Bondage Discipline/Domination Submissive/Sadism Master/Masochism

בעברית – קשירה, משמעת, שליטה, כניעה, סאדיזם ומזוכיזם
בדסמ הינו משחק של 2 אנשים, כאשר אחד לוקח את השליטה על האדם השני שמעניק לו את הכוח. משחקי השליטה לרוב עונים על הצורך שלנו או לשלוט או להרפות את השליטה. השולט משתמש בפרקטיקות מגוונות בכדי להראות את העליונות שלו בקשר. הפרקטיקות יכולות להיות מנטליות או פיזיות.
שליטה מנטלית היא למשל דרך השפלות, או דרך נתינת פקודות וחלוקת עונשים. ההיבט המנטלי של השליטה הוא היבט מאוד חשוב – בשביל שהוא יתקיים צריך שהנשלט ירגיש קרבה או שייכות לשולט – שירצה לרצות אותו. מהצד השני השולט גם צריך לראות את הנשלט ולדעת מתי זה יותר מדי. הוא בעל האחריות.
השליטה הפיסית יכולה לבוא לידי ביטוי בהענקת כאב – על ידי הצלפות, עינויי איברי מין, ועוד דרכים. כמובן שהשולט צריך להכיר את סף הכאב של הנשלט ולא לעבור אותו ללא הסכמה. אם השולט עובר סף כאב של נשלט בידיעה אך ללא אישור, יכולות להיות לכך השלכות שליליות על הנשלט ועל הקשר בין השניים.
דרך אחרת לשליטה פיזית היא שליטה בעונג של הנשלט. השולט יכול להביא את הנשלט לדרגות עונג גבוהות, על ידי היכרות עם הגוף של הנשלט, ובכך להוריד את מנגנוני ההגנה שלו ולשלוט בו בצורה יותר עמוקה. אפשר כמובן לשלב בין כמה סוגי שליטה. לדוגמא – שליטה במניעת עונג – איסור על הנשלט לענג את עצמו – היא צורת שליטה שמשלב בין מנטלי (המניעה איננה פיזית, אלא פקודה) לבין השליטה הפיזית.
המרחב של השליטה הוא מרחב מגוון ויצירתי ונתון לפרשנות. כל קשר שליטה בין שני אנשים הוא ייחודי ובעל רבדים ומרכיבים שייחודיים רק לו – כשם שכל קשר זוגי בין שני אנשים הוא ייחודי.